DAG 1 – VI MØTES PÅ LIMINGEN GJESTEGÅRD
Oppmøte Limingen Gjestegård kl. 17.00

Etter at vi har sjekket inn på Gjestegården og spiser middag samtidig som vi blir bedre kjent. Etter middag planlegger vi opplegget for de neste dagene. Her tar vi bl.a. hensyn til vær og føre. Det blir også gjennomgang av kart og kompass og opplæring i bruk av dette.

DAG 2 – UT PÅ TUR
Frokost og smøring av lunsjpakke. Leksjoner i påkledning og utstyrskjennskap. Vi har gjennomgang og testing av bivuakkutstyret vårt, herunder sette opp og etablere telt, testing av bensinbrennere osv.

Vi pakker pulkene og sekkene våre før vi legger ut på tur i løpet av formiddagen. Vi skal gjøre etablering av teltcamp med vektlegging på hva som er viktig å tenke på og hvordan bygge en «perfekt teltcamp»

Det blir gjennomgang av dagen og planlegging av neste dag når vi har kommet i camp.

DAG 3 – VINTERKURS
Vi får testet hvordan det er å våkne opp i et kaldt telt og forberede frokost før vi starter dagen.

Vi følger planen vi la på på dag 1, og er innom momenter som, kart, kompass og GPS. Målet for dagen er å finne et sted hvor vi kan lage nødbivuakk, og vi bruker tid på å planlegge og lage enten snøhule eller flatgrop. Dem som ønsker kan da prøve å sove i denne eller ligge i teltet. Å ligge i snøhule er en helt fantastisk opplevelse som vi rekommanderer! Vår guide Bernie og Lynn forlovet seg faktisk i en snøhule på en av sine turer 🙂

DAG 4 – VINTERKURS
Etter morgenrutiner pakker vi pulkene nok en gang og begir oss tilbake mot utgangspunktet.

I løpet av dagen er vi innom temaer som skredfare, førstehjelp, og vi ser på skiteknikk og teknikk ved bruk av pulk. Vi etablerer ny camp nærmere utgangspunktet slik at vi har kort vei tilbake til bilene dagen etter.

DAG 5 – TILBAKE PÅ LIMINGEN GJESTEGÅRD OG HJEMREISE
Etter at vi har spist frokost pakker vi sammen utstyr og begir oss tilbake til Limingen Gjestegård.

Vi reorganiserer og pakker sammen utstyret vi har brukt før vi gjør oss klar til å reise hjem.

Togene går fra Namsskogan mot Oslo og mot Mo i Rana. De som evt. ønsker å forlenge oppholdet i Namsskogan og Røyrvik kan få leie utstyr av oss for en rimelig penge og være på tur flere dager. Leie av utstyr avtales med oss i forkant.

Programmet er tentativt, og er ment som en skisse til hva som vil bli gjennomgått. Dette vil bli bestemt i plenum ved ankomst Limingen Gjestegård på oppmøte ettermiddag.